Petícia-prieskum


PRIESKUM na pripravovanú petíciu.

Prosím, čítajte pozorne a s porozumením, aby neprišlo k nepochopeniu.
Komentujte prosím len  k veci, čo zlepšiť, nie ako to nejde.
Klikajte na linky s komentármi a odkazmi. Paragrafové znenie bude doplnené pred spustením petície. POZOR zmena. Nakoľko otázka č.24 o predčasných voľbách 2023 už nebola aktuálná, tak bol nahradená novou aktuálnou.

Petícia
na vyhlásenie referenda o dôležitých otázkach verejného záujmu na základe Ústavy SR,    čl. 2, 93 -100


Referendové otázky


  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby namiesto jedného volebného obvodu bolo 150 a boli spravodlivo zastúpené  všetky kraje a okresy v  NR SR? paragrafové znenie.
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 1.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby volebné kampane občianskych kandidátov boli spoločné a za rovnakých podmienok, čím by nebol nikto z kandidátov zvýhodnený? paragrafové znenie.
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 2.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby aj občania mohli záväzne navrhovať a rušiť zákony?paragrafové znenie.
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 3.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby bolo možné voliť, odvolávať poslancov a vysokých štátnych úradníkov občanmi? paragrafové znenie.
    Áno/Nie.

    Predbežný prieskum, otázka č. 4.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, ktorým sa zavedie poplatok 3% ročne z privatizovaného majetku každej fyzickej a právnickej osoby ktorá má majetok väčší ako 3.mil. EUR?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 5.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby sa mohli odtajniť zmluvy a aby všetky zmluvy so štátom boli verejné?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 6.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby  štát odstúpil od nevýhodných štátnych zmlúv.
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 7.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby riadiaci a vysokí štátni úradníci mali trestnoprávnu zodpovednosť a ručili celým svojim aj špekulatívne prepísaným majetkom?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 8.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby sa zlúčilo 15 ministerstiev na 7?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 9.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby štát nevyplácal mesačný plat štátnym úradníkom, manažérom apod. viac ako 3- násobok priemernej mzdy?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 10.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby bola možnosť mať súkromný a firemný účet v NBS za 1 EUR mesačný poplatok?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 11.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby sa na spoločné štátne akcie, výjazdy vlády (oslavy) povinne jazdilo autobusom a nie desiatkami limuzín?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 12.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby štát povinne nakupoval lieky, zdravotné služby a prístroje centrálne bez sprostredkovateľov, ale priamo od výrobcov?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 13.

    Loading ... Loading ...

  

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby sa štátne Vysoké školy povinne podieľali na vývoji softwarového vybavenia pre štátne inštitúcie a nekupovali ich niekoľkonásobne predražené od spriaznených firiem?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 14.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby štát zaviedol daň z obratu aj na HAZARD, tak ako je to pri benzíne, alkohole a tabaku?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 15.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby poradenstvo a sprostredkovanie nebola odpočítateľná položka v účtovníctve, čím sa nebude dať kradnúť a odlievať kapitál do zahraničia?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 16.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby sa zaviedla Definitíva pre vybrané štátne posty s pravidelným školeniami a kvalifikačnými testami, ktoré budú zabezpečovať odbornosť úradníkov?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 17.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby aj štát vytváral konkurenčné podniky (ako je podnikanie v súkromnom sektore, vrátane zdaňovania)?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 18.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby všetky dovážané tovary mali štátny vývozný certifikát o tom, že nie sú dotované a subvencované vyvážajúcim štátom?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 19.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby sa 13. dôchodky, rodinné prídavky, vyplácali adresne iba najslabším občanom, ktorí to potrebujú?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 20.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby peniaze v 2 pilieri spravované správcovskými spoločnosťami boli prednostne poskytované na štátne zákazky (výstavba diaľnic, nemocnice, strategických štátnych cieľov a pod)?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 21.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby občania mohli povinne hlasovať mobilným aplikáciami s jednoduchou odpoveďou ÁNO/NIE? paragrafové znenie
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 22.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby každý občan bol povinne poistený v štátnej poisťovni a až následne podľa svojich možností súkromne pripoistený v akejkoľvek súkromnej poisťovni?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 23.

    Loading ... Loading ...

 

  1. Ste za to, aby NR SR prijala taký zákon, aby sa Ústavné zákony prijímali iba referendom?
    Áno/Nie

    Predbežný prieskum, otázka č. 24.

    Loading ... Loading ...


 



Vďaka Vám, za ochotu prispieť k objektivite potrieb občanov.

 

 


 Poznámky k referendovým otázkam.

1.Doterajší jedno obvodový volebný systém 30 rokov využívali politické strany na nekalé politické boje o získanie štátnej moci a ekonomický zisk vo svoj prospech. V tomto jedno obvodovom volebnom systéme neboli spravodlivo zastúpené kraje ani okresy miestnymi občanmi a preto si mocenské skupiny mohli upevňovať moc centrálne v jednom obvode, kedže nie v každom okrese žije silný oligarcha, ktorý si môže dovoliť silnú politickú stranu.

1 volebný obvod = 4 500 000 voličov.
Dokonalá skrýš a veget pre poslanca, aby sa nemusel stretávať a počúvať otravných voličov, ktorí stále niečo chcú a otravujú.
Takže technicky nemožné sa osobne stretnúť s každým, vypočuť si jeho starosti a požiadavky v snahe, že mu poslanec pomôže.
Ani 8 volebných obvodov = cca 570 000 voličov nie je žiadna výhra, aj keď je to osemkrát menej. V tej župe sa už ťažšie poslancom schováva, ako na celom Slovensku.
Najoptimálnejšie riešenie je 150 poslancov-150 volebných obvodov = 30 000 voličov.       Tu už je veľká pravdepodobnosť, že sa poslanec už neschová a musí sa stretávať s väčšinou svojich voličov vo svojom obvode a vypočuje si požiadavky svojich voličov osobne, alebo na svojich mítingoch ich môže informovať o tom, čo sa deje, pripravuje atď. Toto dokonale reflektuje aj na čl. 30  Ústavy. 
Tak isto, iba občiansky kandidáti na poslanca do NR SR by robili vo svojom malom obvode spoločnú kampaň za rovnakých podmienok. Pri takejto kampani si voliči pri viacerých osobných stretnutiach dobre preveria a rozmyslia, koho si zvolia aj bez vplyvných médií. Nie ako teraz, kde sa kandidáti raz ukážu v okresnom, alebo krajskom meste za bohatej podpory strany závislej na svojich sponzoroch a štátnej pokladni. 

 

2.Doterajšie možnosti byť zvolený do NR SR sú jednoznačne závislé na množstve peňazí politických strán, ich členov, ich sponzorov a ideológií a protiústavnej finančnej podpory štátu. Bez tohto zázemia bežný nemajetný človek, ktorý nechce byť v politickej strane niekým platený a manipulovaný, nemá takmer šancu sa dostať do NR SR. Preto by mala NR SR prijať zákon, aby v každom obvode mohol kandidovať každý občan, ktorý je starší ako 25 rokov, žije v obvode min. 5 rokov, je bezúhonný a vyzbieral vo svojom obvode min. 500 podpisov a zloží malú kauciu. Všetci kandidáti budú mať spoločnú kampaň a za rovnakých podmienok, teda budú mať spoločné mítingy vo všetkých obciach a mestách svojho obvodu za svoje vlastné a následne spoločné peniaze na spoločnú kampaň. Následne voľby prebehnú elektronickým hlasovaním v každom obvode a kandidát s najväčším počtom hlasov sa stáva poslancom. Ten môže byť aj tým istým spôsobom odvolaný. Pokiaľ by niektorý kandidát porušil tento princíp spoločnej volebnej kampane a za rovnakých podmienok, bude z volebnej kampane vyradený.

 

3.Terajšie možnosti občanov záväzne navrhovať a rušiť zákony sú veľmi obmedzené a pre bežných ľudí takmer nemožné. Občania majú možnosť navrhnúť alebo zrušiť zákony buď formou referenda, na ktoré musia vyzbierať min. 350 000 podpisov, presvedčiť väčšinu poslancov, založiť stranu alebo hnutie a dostať sa do parlamentu a tam presadiť svoje zákony, alebo formou odporu. Tak ako je to popísané tu:

 

4.Terajšia zastupiteľská demokracia a právne zriadenie neumožňuje, aby sa občania mohli podieľať na voľbách najdôležitejších vysokých štátnych úradníkov (okrem prezidenta). Toto privilégium si ponechávajú iba poslanci a vláda, ktorí si vo veľkej miere dosadzujú svojich ľudí, ktorí musia slúžiť svojim politikom a nie ľudu. Preto je dôležité, aby na návrh stavovských združení poslanci vypočúvali a voličom odporúčali na zvolenie vhodného kandidáta na generálneho prokurátora, predsedu ústavného a najvyššieho súdu, policajného prezidenta, predseda NKÚ, ÚVO, riaditeľa RTVS a občania nech sa sami rozhodnú absolútnou väčšinou všetkých voličov, kto je ich najsprávnejší kandidát, teda princíp, že vyhovuje väčšine občanov a nie úzkej skupine politikov. Je teda treba zároveň vybrať vysokých štátnych úradníkov tvrdými výberovými konaniami, nie len po odbornej stránke, ale aj po morálnej, kde bude zaručená osobná zodpovednosť.

 

5.  Za 30 rokov sa takmer všetok štátny  majetok sprivatizoval a to väčšinou  spriazneným osobám politických špičiek. Vytvorila sa skupina veľmi bohatých ľudí a skupina 80% občanov, ktorí žijú od výplaty po výplatu. Nastala veľká nerovnováha medzi bohatými a chudobnými, na základe rozdelenie bývalého spoločného majetku, bez akejkoľvek výhody pre zvyšných občanov. Preto je tento stav treba zmeniť a zaviesť poplatok (daň) z majetku, pre tých ktorí vďaka nekalej privatizácii prišli zadarmo k veľkému majetku a vďaka nemu ho môžu naďalej navyšovať na úkor chudobných. Iná cesta ako ostatným občanom spravodlivo prispieť z bývalého spoločného majetku nie je.

 

6. Každý obchod štátu so súkromnou spoločnosťou musí byť uzavretý zmluvou. Keďže naši poslanci umožnili, že sa zmluvy môžu zatajovať, tak vytvorili obrovský priestor pre korupciu a nevymožiteľnosť práva. Preto treba prijať taký zákon, aby sa všetky štátne zmluvy odtajnili a boli verejné v centrálnom registri.

 

7. Zverejnenými zmluvami vyjdú najavo veci, kde štát uzavrel nevýhodné zmluvy, čo je dostatočný dôvod na odstúpenie od zmlúv. Pokiaľ si väčšina občanov bude v referende priať od týchto zmlúv odstúpiť, tak nemôže byť medzinárodný problém. Je to vôľa ľudu, nie 76 poslancov. V prípade odstúpenia od zmluvy si obe strany musia uskutočniť vzájomné plnenia. Teda štát bude musieť zaplatiť kúpnu cenu platnú v tej dobe a poprípade investície, ktoré spoločnosť vložila do kúpenej spoločnosti. Na druhej strane odstupujúca spoločnosť bude musieť štátu zaplatiť nájomné za celú dobu, poprípade ušlý zisk. Tieto pohľadávky si zúčastnené strany môžu započítať, poprípade rozdiely doplatiť.

 

8. Náš právny stav neumožňuje postihovať úradníkov tvrdým trestom a preto sa dokáže so štátneho rozpočtu ročne stratiť cca 9 miliárd. Preto treba na tieto posty vybrať nielen odborníkov, ale títo odborníci musia si byť vedomí, že pokiaľ obzvlášť závažným spôsobom porušia správu štátneho majetku, tak im bude hroziť dvojnásobná trestná sadzba a zároveň im hrozí aj prepadnutie majetku, ale aj toho majetku, ktorý dokázateľne špekulatívne previedli na iné osoby, napríklad za účelom, aby v prípade úmyselne spôsobeným činom nemohol prísť o majetok  .

 

9. Slovensko je krajina ktorá má cca 5.5 miliónov obyvateľov a má 15 ministerstiev (zatiaľ).  Švajčiarsko má cca 8.5 miliónov obyvateľov a 7 ministerstiev a tie ešte polročne striedavo stavajú prezidenta. Zároveň možno povedať, že fungujú lepšie ako Slovensko. Ale to nie je len 13 ministerstiev, to je 13 ministrov, 13 štátnych tajomníkov, to je množstvo áut, ochranky, platov a pod. Preto je potrebné všetky ministerstvá zlúčiť.
Napr.

 

10. Z praxe vieme, že platiť vysokých štátnych úradníkov vysokými platmi sa neosvedčilo. Viacerým z nich to nestačilo a nechali sa aj tak korumpovať. Vysokým štátny úradníkom musí stačiť trojnásobok priemernej mzdy. Nie sú to nadľudia, väčšinou sú tam politicky dosadení a vlastne sa len na tom poste učia. Veď títo ľudia neprodukujú, väčšinou sú to len manažéri, ktorí riadia riaditeľov, generálnych riaditeľov, bez ktorých by sa nezaobišli, pretože celá ťarcha je aj tak na nich a veľakrát musia plniť príkazy, ktoré sú často zlé. Služba vlasti nie je o zbohatnutí.

 

11.Bankovníctvo je veľmi dobrý biznis, ale na úkor občanov a firiem. Preto sa na Slovensku tak súkromným bankám darí (na úkor občanov a firiem) a máme ich neúrekom. NBS je veľmi dobre technicky a personálne vybavená a preto treba využiť jej kapacity na to, aby mala povinnosť otvárať občanom a firmám základné osobné a firemné účty  s klasickými  službami, vrátane kartových služieb. Mesačný poplatok 1.EUR za vedenie a všetky bankové služby takéhoto účtu. Všetci občania a firmy na príjem a výdaj štátnych položiek by museli mať povinne banku NBS ako základnú, tak ako to majú politické strany, ktoré požiadajú o štátny príspevok za umiestnenie vo voľbách. Následne by občania a firmy mohli využívať všetky ostatné súkromné banky na lepšie služby.  Pri predpokladaných cca 5 miliónoch účtov pri poplatkoch 1,- EUR/mesiac by NBS mala dostatočne kryté všetky výdaje. Týmto opatrením vzniknú obrovské úspory občanov, firiem a štátu spojené s bankovými službami. Tak isto môže NBS spravovať 2: dôchodkový pilier (cca 13 miliárd) a môže poskytovať z týchto peňazí Hypotekárne úvery. Úroky z týchto úverov sa budú priamo pripisovať sporiteľom v 2 pilieri a nebudú z toho profitovať iné subjekty, zároveň z týchto peňazí NBS môže financovať štátne investície (nemocnice, diaľnice..) Všetky platby od štátu a do štátu nebudú podliehať súkromným bankám (obrovská úspora) Zároveň bude možné presne zistiť, kto a koľko štátu dal a koľko z neho zobral.

 

 

12. Mnohí z vás si všimli, keď je nejaká významnejšia udalosť, oslavy, výjazdy vlády a podobné štátne udalosti, koľko vládnych áut s vysokými štátnymi úradníkmi, ochrankármi, policajných doprovodov a podobných zbytočných vymožeností sa zúčastňuje na týchto udalostiach. Koľko zbytočných peňazí musia občania zo svojho zbytočne vyhodiť. (Vo Švajčiarsku ministri aj prezident jazdia s MHD do práce.) Preto tento papalášismus treba zastaviť a nahradiť ho spoločnými turistickými autobusmi.

 

13. Naše zdravotníctvo je veľmi finančne poddimenzované, čomu zodpovedá aj jeho úroveň. Hlavnou príčinou je, že nemocnice, polikliniky, občania nakupujú zdravotný tovar a služby od stoviek sprostredkovateľov a spriaznených firiem. Preto dochádza k tak drahému zdravotníctvu, opäť na úkor občanov, ktorí za svoje peniaze nedostanú adekvátnu starostlivosť. Preto je potrebné, aby štát nakupoval technické zariadenie, lieky priamo od výrobcov a to pri zverejnených zmluvách, aby sa verejnosť mohla presvedčiť o cenách. Všetky potrebné zdravotné služby pre zdravotníctvo si opäť bude zdravotníctvo zabezpečovať samo a nie nakupovať od umelo vytvorených súkromných spoločností.

 

14. Slovenské orgány štátnej správy vyplatili stovky a stovky miliónov EUR na digitálnu správu a ročne ďalšie stovky miliónov na aktualizáciu a to bez vlastníckeho vzťahu k týmto programom. Výsledok je, že jednotlivé zložky nevedia medzi sebou komunikovať a úroveň styku štátnej správy s občanmi je veľa rokov pozadu. Slovensko má veľa vysokých škôl, ktoré by mali povinne v rámci vzdelávania vyvíjať štátny softvér a namiesto zbytočne vyhadzovaných peňazí spriazneným firmám, musí štát dávať týmto vysokým školám dostatočné množstvo financií a v rámci vzdelávania vytvárať hodnoty pre Slovensko a nie podporovať jalové vzdelávania.

 

15. Hazard je na Slovensku veľmi rozšírený. Je podporovaný, trpený a tiež nenávidený. Následne sa nemalé štátne prostriedky vynakladajú na jeho liečbu. Aby všetci občania nemuseli doplácať na tento hazard, je potrebné všetky legálne hazardné činnosti zaťažiť spotrebnou daňou, ako je to pri palivách, alkohole a tabaku. Kto to chce užívať, nech si to platí.

 

16. Vieme, že väčšina sprivatizovaných podnikov, ktoré sa predali zahraničným investorom, ale aj iné firmy konsolidujú svoje podnikanie hlavne zvyšovaním nákladových položiek (aj fiktívnych) teda sprostredkovaním, poradenstvom a pod. pračkám. Tým sa znižuje základ dane a tým sa znižujú dane a teda príjmy do štátneho rozpočtu. Takto obrovské peniaze odchádzajú mimo štátny rozpočet. Preto treba zmeniť zákon u účtovníctve tak, aby poradenstvo a sprostredkovanie nebolo odpočítateľnou položkou.

 

17. Na Slovensku sa každé 4 roky mení vláda a s nimi väčšina úradníkov, ktorých si dosadzuje nová politická strana veľakrát ako odmenu za volebnú kampaň alebo je to rodinný priateľ a pod. To má za následok, že každý nový dosadený pracovník väčšinou nemá skúsenosti a tak sa 1-2 roky zaúča a veľa tvorivej práce neurobí a snaží sa odvádzať podiel za dosadenie. Následné roky už sa pripravuje na to, že ho čoskoro nahradí iná strana a pod. Preto je dôležité zaviesť pre takýchto úradníkov definitívu, aby si boli istí, že už ich iná politická strana nevymení, nemusia sa spovedať svojim dohadzovačom, ale občanom. Títo úradníci sa musia pravidelne vzdelávať a musia byť pravidelne testovaní z odbornej spôsobilosti, niečo podobne ako lekári a pod.

 

18. Bežné je, že konkurencia v podnikaní je neobmedzená a veľakrát sa stáva, že sa nejaká skupina podnikateľov dohodne a spoločne dvíhajú ceny, ale nie za účelom skvalitnenia služieb, alebo tovaru, ale za účelom zvýšenia zisku. Takto sa umele dvíhajú ceny a kúpyschopnosť občanov klesá. Štát musí vytvárať konkurenčné podniky za presne tých istých podmienok, vrátane platenia daní, ako majú ostatní podnikatelia. Potom nech rozhoduje trh spravodlivo a občan nech si vyberie, či chce lacný tovar, alebo službu jemu vyhovujúcu, alebo si priplatí za nadštandard u iného konkurenta za lepších podmienok. Týmto spôsobom štát nielenže dá prácu ľuďom na podpore, ale aj si vytvorí kapitál na krytie prípadných živelných katastrof, alebo na splácanie dlhov.

 

19. Dotácie, subvencie zahraničných krajín zničili nejedného podnikateľa vo viacerých odvetviach na Slovensku, čo nemalou mierou prispieva k tom, že nie sme sebestační a sme odkázaní na iné krajiny, za čo im musíme platiť, nehladiac na drahú dopravu, ktorú tiež naši občania musia zaplatiť. Preto je nevyhnutné zaviesť zákon, ktorý zaviaže každého dovozcu zo zahraničia doložiť na dovážaný tovar doklad vydaný vyvážajúcim štátom, že uvedený tovar nie je ich štátom dotovaný, alebo subvencovaný.

 

20. Celoplošné vyplácanie vianočných (13) dôchodkov, rodinných prídavkov a pod. je nežiaduci jav, na ktorý treba vybrať viac na daniach a rozdať aj tým, ktorí si to nezaslúžia. Zákonom treba stanoviť, aby sa celoplošne nevyplácali dôchodky, prídavky a pod.(solidárne príspevky), ale prísne adresne iba tým, ktorí sú na to najviac odkázaní, nie bohatým. To je zásada sociálneho štátu.

 

21. II. dôchodkový pilier na Slovensku vyberá a spravuje cca 12 miliárd EUR vybraných od občanov (cca 1.5mil). Tieto peniaze následne správcovské spoločnosti investujú do rôznych súkromných fondov, ktoré tiež potrebujú zarobiť na peniazoch slovenských sporiteľov a preto výnosy sú také, aké sú, keďže väčšina zisku ide zahraničným investorom. Preto zákonom treba prikázať správcovským spoločnostiam, aby v prvom rade investovali do štátnych investícií, ako sú diaľnice, nemocnice, nájomné byty a pod. Nech teda na nasporených peniazoch a výstavbe diaľnic nezarábajú iné zahraničné súkromné spoločnosti, ale naši občania.

 

22. Občania nemajú možnosť podieľať sa na spolurozhodovaní o chode vlastnej krajiny. Nie sú vytvorené technické podmienky, hoci IT je na špičkovej úrovni, ale ani nie je vôľa politikov, aby sa občan k niečomu mohol vyjadrovať, aby občan mohol pozerať politikom do karát. Treba zákonom zabezpečiť, aby sa všetci voliči povinne vyjadrovali a rozhodovali jednoduchým spôsobom ÁNO/NIE cez mobilnú aplikáciu. Aby nadpolovičná väčšina občanov prevzala na seba zodpovednosť a jednoduchým spôsobom rozhodla o dôležitých veciach, a nie iba niekoľko poslancov, ktorí žiadnu zodpovednosť nemajú. Právo voliť nemá na Slovensku cca 1.1 mil. občanov.
Ostatní sú povinní chrániť a zveľaďovať životné prostredie a kultúrne dedičstvo (čl.44 Ústavy ) teda zveľaďovanie a ochrana krajiny spočíva aj povinnosťou voliť. Žiaľ, u veľa občanov zodpovednosť nie je. Nemajú zodpovednosť ani za svoje zdravie, nerešpektujú upozornenie, že napr. fajčenie, dogy, alkohol môže vážne poškodiť ich zdravie a aj spôsobiť smrť. Ako potom môžeme od občanov dobrovoľne žiadať, aby šli rozhodovať o svojej krajine.
Povinné hlasovanie a povinné prebratie zodpovednosti dáva plnú legitimitu od všetkých voličov a jedine to je spravodlivé. Nie je možné, aby človek dostal 1 800 hlasov zo 4.4 miliónov a aby určoval zahraničnú politiku Slovenska. Hlasovanie je teda občianskou povinnosťou ako platenie daní a rešpektovanie ostatných zákonov a iba plná účasť môže zaručiť, že zvolení štátni úradníci budú legitímni ako aj  ich odvolanie bude legitímne. Myslíme si, že spravodlivejší spôsob legitimity vysokých štátnych úradníkov neexistuje. Tým pádom korupcia v riadení štátu niekoľkými politikmi už nebude. Preto je potrebné povinné hlasovanie, tak ako je tomu v 25 krajinách sveta, kde voliči musia chodiť k urnám pod hrozbou pokuty a väzenia. Benefity, lepšie by bolo riešenie.  Prichádzať o benefity ktoré by štát ponúkal a volič ktorý by nehlasoval by prichádzal o tieto štátne benefity. Jedným z benefitov by bol ušetrený štátny príspevok cca 100 miliónov, ktorý dostanú politické strany za umiestnenie a ich činnosť a pridelený voličom)  U nás by hlasovanie bolo pohodlné, kdekoľvek z domova, z dovolenky a to pomocou mobilnej aplikácie. Takémuto rozhodnutiu musí predchádzať informovanosť občanov o kladoch a záporoch predkladaných návrhov na základe ktorých sa môžu rozhodnúť. Možné technické riešenie je popísané tu.

 

23. Na Slovensku máme jednu štátnu poisťovňu a dve súkromné. Všetky tri preplácajú zdravotným zariadeniam takmer všetky tie isté úkony, niektoré poisťovne ponúkajú drobné bonusy, iné zas iné bonusy. Občan sa nevie rozhodnúť, ktorú poisťovňu si vybrať. Neustále prebieha migrovanie klientov z jednej poisťovne do druhej, na čo sú vynakladané zbytočne veľké peniaze. Inokedy je vyčítané, že poisťovne majú vysoké zisky z verejných peňazí a pod. Preto je treba prijať zákon, aby každý občan bol povinne poistený v štátnej poisťovni a podľa svojich možností sa pripoistil v ktorejkoľvek súkromnej poisťovni, ktorá bude poskytovať nadštandardné služby. Tak ako je napr. povinné zmluvné poistenie na autá (PZP) a havarijné, alebo povinná sociálna poisťovňa a následne dobrovoľný druhý a tretí pilier v dôchodkovom poistení.

 

24. Vzhľadom k vyše 30 ročným skúsenostiam s riadenia štátu rôznymi politickými stranami závislých na svojich sponzoroch a pod plášťom rôznych ideológií, možno konštatovať že nemožno veriť politikom ktorí sa dostanú k moci a robia si čo chcú, nakoľko im to ústava dovoľuje(č.73) Preto je potrebné politikom zobrať moc a to aj takým spôsobom, že o ústavných zákonoch môžu rozhodovať iba všetci voliči. Tým všetci voliči preberú na seba zodpovednosť za svoje zmýšľanie a nastane spravodlivosť v riadení štátu. Tým pádom korumpovanie poslancov už nebude možné, nakoľko korumpovať 4.4 mil. voličov je takmer nemožné.  Návrh riešení je tu.

 

.

Paragrafové znenie k otázke č.1

Ste za to, aby na Slovensku bolo 150 volebných obvodov zabezpečených ústavným zákonom v tomto znení? Ústavný zákon č.460/1992 čl.74 (3) Územie Slovenskej republiky tvorí pre voľby do Národnej rady Slovenskej republiky 150 volebných obvodov, ktoré budú geograficky a demograficky pomerne zastúpené a určené zákonom 180/2014 Z.z.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Paragrafové znenie k otázke č.2

Ste za to, aby volebné kampane občianskych kandidátov boli spoločné a za rovnakých podmienok, čím by nebol nikto z kandidátov zvýhodnený, v tomto znení?

333/2004 Z. z. a násled. zmien

§1 Voľby do Národnej rady Slovenskej republiky sa konajú na základe všeobecného, rovného a priameho volebného práva tajným povinným elektronickým hlasovaním podľa zásady väčšinového zastúpenia v každom volebnom obvode.

§3 Za poslanca Národnej rady Slovenskej republiky (ďalej len „poslanec“) môže byť zvolený občan Slovenskej republiky, ktorý najneskôr v deň volieb dovŕšil 25 rokov veku, má trvalý pobyt vo svojom obvode minimálne 3 roky, vyzbieral minimálne 500 podpisov na súhlas s jeho kandidovaním do NR SR, predložil svoj volebný program s čestným prehlásením, že je bezúhonný, nie je závislý na žiadnych látkach ktoré by mu bránili vo výkone činnosti poslanca NR SR, že nie je nijako podporovaný žiadnou politickou stranou, alebo hnutím, Občianskym združením, alebo akoukoľvek žiadnou právnickou a fyzickou osobou, zloží kauciu 5 000,-EUR účet okresnej volebnej komisie, ktorá z týchto kaucií bude uhrádzať náklady spoločnej kampane za rovnakých podmienok.

181/2014 Z. z.

§2 (1)  Volebná kampaň na účely tohto zákona je spoločná činnosť za rovnakých podmienok všetkých kandidátov v príslušnom volebnom obvode, ktorí majú osvedčenie od volebnej komisie, že sa môžu uchádzať o poslanecký mandát NR SR. Túto volebnú kampaň si financujú kandidáti výlučne s kaucie, ktorú sami zaplatili na účet volebnej komisie a z ktorého budú čerpať na spoločné náklady. Akákoľvek iná finančná podpora, či iná podpora právnickou alebo fyzickou osobou je neprípustná a má za následok vylúčenia kandidátov z volebnej kampane.      …………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Paragrafové znenie k otázke č.3

Ste za to, aby aj občania mohli záväzne navrhovať a rušiť zákony podľa tohoto zákona?Ústavný zákon č. 460/1992 Zb Čl. 72.

  1. Národná rada Slovenskej republiky je  ústavodarným a zákonodarným orgánom Slovenskej republiky.
  2. Rozhodnutia väčšiny oprávnených voličov v celoštátnych hlasovaniach organizovaných štátom sú  rovnocenné s výkonom NR SR.

……..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Paragrafové znenie k otázke č.4

Ste za to, aby bolo možné voliť, odvolávať poslancov a vysokých štátnych úradníkov občanmi podľa týchto zákonov?

Ústavný zákon 460/1992 Čl.134

(2a) Sudcov najvyššieho a ústavného súdu volia všetci voliči väčšinovým spôsobom v celoštátnom väčšinovom hlasovaní na návrh profesných právnych organizácií, ktorí splnili výberové podmienky a  vypočuli poslanci Národnej rady Slovenskej republiky na dvanásť rokov. Zároveň týchto sudcov  môžu všetci voliči v celoštátnom hlasovaní odvolať a to 75% hlasov.

(2b) Ministrov volia všetci voliči  väčšinovým spôsobom celoštátnom väčšinovom hlasovaní na návrh profesných organizácií, ktorí splnili výberové podmienky a  vypočuli poslanci Národnej rady Slovenskej republiky na dvanásť rokov. Zároveň týchto ministrov môžu všetci voliči v celoštátnom hlasovaní odvolať a to 75% hlasov.

(2c) Policajného prezidenta volia všetci voliči väčšinovým spôsobom  v celoštánom väčšinovom hlasovaní na návrh profesných organizácií, ktorí splnili výberové podmienky a  vypočuli poslanci Národnej rady Slovenskej republiky na dvanásť rokov. Zároveň tohoto Policajného prezidenta  môžu všetci voliči v celoštátnom hlasovaní odvolať a to 75% hlasov.

(2d) Riaditeľa verejnoprávnych médií volia všetci voliči väčšinovým spôsobom v celoštátnom väčšinovom hlasovaní na návrh profesných organizácií, ktorí splnili výberové podmienky a  vypočuli poslanci Národnej rady Slovenskej republiky na dvanásť rokov. Zároveň tohoto Policajného prezidenta  môžu všetci voliči v celoštátnom hlasovaní odvolať a to 75% hlasov.

(2e) Riaditeľa Národného kontrolného úradu volia všetci voliči väčšinovým spôsobom v celoštátnom väčšinovom hlasovaní na návrh profesných organizácií, ktorí splnili výberové podmienky a  vypočuli poslanci Národnej rady Slovenskej republiky na dvanásť rokov. Zároveň tohoto Riaditeľa Národného kontrolného úradu  môžu všetci voliči v celoštátnom hlasovaní odvolať a to 75% hlasov.

(2f) Riaditeľa Slovenskej informačnej služby volia všetci voliči väčšinovým spôsobom väčšinovým spôsobom v celoštátnom väčšinovom hlasovaní na návrh profesných organizácií, ktorí splnili výberové podmienky a  vypočuli poslanci Národnej rady Slovenskej republiky na dvanásť rokov. Zároveň tohoto Riaditeľa Slovenskej informačnej služby  môžu všetci voliči v celoštátnom hlasovaní odvolať a to 75% hlasov.

 

 

 

 

 

 

Paragrafové znenie k otázke č22

Ste za to, aby občania mohli povinne hlasovať mobilným aplikáciami podľa znenia týchto zákonov?

Ústavný zákon č.460/1992 Čl. 44( 2) Každý je povinný podieľať sa na správe štátu, chrániť a zveľaďovať životné prostredie a kultúrne dedičstvo.

Čl. 98 Výsledky referenda, alebo akéhokoľvek celoštátneho hlasovania sú platné, ak sa na ňom zúčastnili všetci oprávnení voliči a ak bolo rozhodnutie prijaté nadpolovičnou väčšinou všetkých účastníkov akéhokoľvek hlasovania organizované štátom.


Zákon 180/2014 Z. z. §11b Informačný systém pre voľbu mobilnou aplikáciou bez internetového pripojenia

(1) Ministerstvo vnútra utvára a spravuje informačný systém pre všetky celoštátne voľby a hlasovania organizované štátom mobilnú aplikáciu, bez pripojenia k internetu pomocou dát, alebo WiFi, čo zabezpečí Of fline mobilná aplikácia spolu s KEP-Kvalifikovaný elektronický podpis s časovou pečiatkou, výlučne GSM, ktoré bude upravené príslušným zákonom o technických podmienkach. Prostredníctvom tohoto informačného systému pre akékoľvek voľby, alebo celoštátne hlasovania  organizované štátom budú hlasovať všetci oprávnení voliči, okrem oslobodených*,  ktorí sú občanmi Slovenskej republiky, v deň volieb majú minimálne 18 rokov…


……………

 

 

 

 

Môžme poprosiť právne zdatných sympatizantov, ktorým záleží na zmene volebného systému pri paragrafovom znení týchto referendových otázkach. Ďakujeme Vám.

Ozvite sa na info@nasevolby.sk

 

 

Viac informácií, ako umožniť aby aj občania mohli zo svojich mobilov demokratickým spôsobom navrhovať a rušiť zákony, voliť a odovolávať poslancom a vysokých štátnych predstaviteľov, čím sa razantne obmedzí politická moc a teda aj korupcia sa dočítate na našich stránkach.    www.nasevolby.sk

 

ĎAKUJEME